Παράγοντες επηρεασμού του όχλου.


220px-Gustave_Le_Bon

Gustave le Bon

Gustave le Bon, η ψυχολογία των όχλων [έκδοση ΤΟ ΒΗΜΑ, 2010, μετάφραση Ι.Σ. Χριστοδούλου, σελίδες 89-98].

Οι μάζες είναι λίγο σαν την σφίγγα του αρχαίου μύθου: πρέπει να ξέρουμε να λύνουμε τα προβλήματα που μας θέτει η ψυχολογία τους ή να αφεθούμε να καταβροχτιστούμε από αυτές.

1. Οι εικόνες, οι λέξεις και οι τύποι.

Μελετώντας τη φαντασία των μαζών, είδαμε ότι εντυπωσιάζονται κυρίως από εικόνες. Αν κανείς δεν διαθέτει πάντα αυτές τις εικόνες, είναι δυνατό να τις ανακαλέσει με την εσκεμμένη χρήση λέξεων και τύπων. Αν τις μεταχειριστεί τεχνηέντως, διαθέτουν στ’ αλήθεια τη μυστηριώδη δύναμη που τους απέδιδαν στο παρελθόν οι μύστες της μαγείας.

Advertisements
This entry was posted in ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε! Σχόλια στα σκουπίδια των greeklish διαγράφονται άμεσα.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s